Gerilla Pazarlama

TV ve gazete reklamlari, afisler, billboardlar ya da postayla gönderilen brosürler... Tamami hepimizin alisik oldugu, cogu zaman yüzüne dahi bakmadigimiz pazarlama enstrümanlari. Peki bu siradanliktan, ayniliktan uyandirabilecek eglenceli ve siradisi yöntemler, fikirler yok mu acaba diyorsaniz size Gerilla Pazarlama' yi önerebilirim.

Jay Conrad Levinson' un 80' li yillarda "Dar Bütceli Isletmeler Icin Pazarlama Tavsiyeleri" arastirmalari sonucunda 527 maddeyle ortaya cikardigi, bu maliyeti düsük ama geri dönüsümü renkli ve güclü pazarlama modeline gerilla pazarlama deniyor. Günümüzde yalnizca kücük isletmeler icin degil ayni zamanda dev markalar icinde basvurulan bir yöntem.

Kurallari Nelerdir?

Adi üstünde gerilla.. Hayal dünyaniz ne kadar genisse, gerilla yönteminiz o kadar siradisi olabilir. Bulundugunuz ülkenin kurallarini unutmadan ve insanlari rahatsiz etmeden sinirlari zorlamak mümkün. Zihnimizde daha net sekillenmesi adina birkac özelligini belirtmekte fayda var sanirim:


- Alisilmadik
- Orjinal/ Kreatif
- Sasirtici/ Beklenmedik
- Uygun fiyatli/ Etkileyici
- Heyecan Uyandirici
- Provokatif
- Esnek
- Eglenceli
- Bulasici

Ve birde örnek video;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder