Marketing

Hedef Belirleme

Aktüel durum analizi (SWOT) yapildiktan sonra sira hedef belirlemeye yani firmamizin olmasi gereken yeri netlestirmeye geldi. Hangi hedeflere ulasacagiz? Hedeflerimize ulasirken marketing hangi rolü oynayacak? seklindeki sorulara cevap arariz. Hedef belirlerken ayrica pazarlama stratejimizin firmamizin temel stratejileriyle örtüsmesine dikkat etmeliyiz.

Firma marketing hedeflerini söyle siralayabiliriz:

- Karimizi artirmak,

- Giderleri düsürmek,

- Satislarimizi artirmak



Genel olarak yukarida maddelemis oldugumuz hedeflere ulasmak sanildigi kadar kolay olmayabilir. Fakat firma olarak bir hecef belirledigimizde bu hedefe ulasma adina ortaya koymus oldugumuz caba firmamizin yüzünü hedef noktamiza cevirdigimize isaret eder. Özellikle tutarli ve uygulanabilir hedefler baslangic noktamizla almis oldugumuz mesafeyi ölcmekte ciddi anlamda fayda saglayacaktir.

Bir Kücük Örnek

Firma X yillik kar marjini % 16 oraninda artirmak istemektedir. Yillik hasilat miktarini  2 milyon liradan 2.85 milyon liraya cikartmayi planlamis,  personel maliyetini ise % 5 oraninda düsürmeyi öngörmüstür. Örnege konu olan X Firmasi, belirlemis oldugu hedefleri 1 yil icerisine gerceklestirmeyi hedeflemistir.

Bir firmanin pazarlama hedefleri, örnegimizdeki gibi; ölcülebilir, gercekci ve belirlenen bir zaman dilimi icerisinde olmalidir. Gercekci olmayan, ulasilmasi imkansiz ve tutarsiz bir hedef firmaya sadece zaman kaybettirmekle kalmaz ayni zamanda maddi kayipla birlikte pazar icerisindeki rekabet gücünü de zayiflatir.

--------------------------------------------------------



     Marketing Enstrümanlari Nelerdir?

     Pazar uygulamalarinda kullanacagimiz enstrümanlari belirlerken asagida belirttigimiz dort ana unsur üzerinden yorumda bulunmamiz müsteri ve ürün politikamizi netlestirmekte fayda saglayacaktir.

     1- Ürün Politikasi: Hangi ürünleri pazarda sunmaliyiz? sorusuna cevap arar.

     2- Dagitim Politikasi: Hangi ürünleri, hangi sebeplerden dolayi pazarda satisa sunmaliyiz ve müsterilerimizin dikkatini ne tip ürünlere yogunlastirmaliyiz? sorusuna cevap arar.

     3- Fiyat Politikasi: Fiyat politikasi, pazara sunacagimiz ürünleri hangi fiyat araligi üzerinden degerlendirecegimizi inceler.

     4- Iletisim Politikasi: Ürünlerimize uygulayacagimiz satis kanallarini hangi informasyonlar üzerinden yapmaliyiz? sorusuna cevap arar.(direk satis, internet üzeri satis vs.)

------------------------------------------------------------

Pazarlama Konseptinizi Nasil Planlarsiniz?


Eger isletmeniz icin bir pazarlama konsepti olusturmak istiyorsaniz öncelikle firmaniz icin uygun olan pazarlama enstrümanlari belirlemeli ardindan dogru ürünü ve hizmeti pazara uygulama yöntemleri üzerine yogunlasmalisiniz.


Pazarlama konseptini 5 baslik altinda toplayabiliriz;

1- Öncelikle dis etkenleri belirleyin.
    - Müsteri
    - Rakipler
    - Bulundugunuz ülke, sehir etkenleri

2- Ardindan firma ici etkenleri analiz edin.
    - Firma Politikasi
    - Firma Kaynaklari

3- Ücüncü olarak pazarlama hedefinizi netlestirin.

4- Pazarlama hedefinizi belirledikten sonra pazarlama planimizi hedef dogrultusunda sekillendirebiliriz.

5- Son asamada pazarlama planimizi hangi stratejilerin belirleyecegini tespit etmeli ve uzun vadede stratejik yönlendirmeleri olusturmaliyiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder