SWOT Analizi

Güclü- Zayif Yönler

Firmamizi pazara basarili bir sekilde adapte edebilmemiz icin pazar analiziyle ayni öneme sahip diger bir konu da firma analizidir. Güclü yanlarimiz nelerdir? Hangi yanlarimiz zayiftir? Zayifliklarimizi güce nasil dönüstürebiliriz?

Güclü ve zayif yönlerimizi analiz ederken objektif kalmak zorundayiz. Ne kadar acik ve gercekci olursak analizimizde o derece  basarili olur. Güzelce yazilmis ancak gerceklikten uzak bir Zayif- Güclü yönlerimiz analizi kimseye fayda saglamayacaktir özelliklede firmamiza.



Sanslar ve Rizikolar

Firma analizimizde ic etkenler, yani güclü ve zayif yönlerimize degindikten sonra dis etkenlere yani sanslar ve rizikolar kismina gecebiliriz. Bu bölümde firmamizi dogrudan etkilemeyen ancak gelecekte karsilasabilecegimiz firsatlar yada tehlikeler analiz edilir. Sanslar ve rizikolar analizinde önemli olan firmamizin geleceginde bir öngörüde bulunmak ve simdiden hazirlik yapabilmektir.



Sanslar ve rizikolar analizinde dikkat edilmesi gereken noktalar;

- Ekonomik, toplumsal ve politik degisimler gözönünde tutulur.
- Pazardaki rekabet ortami, yeni pazar kosullari, pazar ici dengeler dikkate alinir.
- Transport, servis hizmetlerindeki degisim

Güclü-Zayif yanlar ve Sanslar- Rizikolar olarak aciklamaya calistigimiz tüm bu firma ici ve disi etkenleri inceledigimiz analize SWOT Analizi adi verilir. ( Strengths- Weaknesses, Opportunities- Threats)

SWOT Analizinde Sik Yapilan Hatalar

- SWOT Analizi bir strateji analizi degil, aksine analizini yapmis oldugumuz firmanin aktuel durumu hakkinda bilgi sahibi olma yöntemidir.

- Yapilan en büyük yanlisliklardan bir tanesi de SWOT Analizini yaparken firmamizi tek basina ele alma hatasidir. Gercek bir SWOT Analizinde pazardaki en güclü rakibimizle firmamizin durumu arasinda bir karsilastirma yapilir. Ancak böyle bir kiyaslama sonunda pazardaki konumumuzu net bir sekilde görebiliriz. Bu kiyaslama sonucunda elde edilen verilerin karsilastirilmasi SWOT- MATRIX olarak adlandirilir.

Bu yazimizda kisaca SWOT Analizinin teorik kismini anlatmaya calistik, diger yazimizda bu analizin pratikte nasil uygulandigini görecegiz. Görüsmek üzere:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder