Degisim Yönetimi ve Ford Company

Günümüz kosullarinda  firmalarin rekabet sartlarina ayak uydurmasi artik olmasi gereken bir durum degil olagan bir durum haline gelmistir.

Önemli buldugum isletmeler üzerine yaklasik 3 yildir yaptigim incelemeler sonucunda birbirinden cok farkli görünen firmalarin degisim yönetimi uygulamalari noktasinda benzerlikler gösterdigini rahatlikla söyleyebilirim.

Büyük otomotiv devi Ford Company, Ingiliz Havayolu Sirketi British Airways ya da Isvec bayrakli Ikea. Ortak noktalarini degisime direnmek yerine, degisimi yönetmek ve onunla birlikte büyümek olarak belirlediler. Uzun yillar ayakta kalabilmelerinin bir sirri da "degisimi yönetmek"ti.



Bu yazimizda degisim yönetimini temel stratejileri arasinda gören Ford Company üzerine kücük capli bir degerlendirmede bulunacagiz.

Dünya genelinde 164.000 calisani, 129 Milyar Dolar yillik hasilati ve yüzyillik gecmisiyle Ford Company...1900'lerin basinda kurulmus, 2011 yilina gelinceye kadar gecen bir asirlik dönemde degisim yönetimini dogru kullanarak, dünya otomotiv sektörünün liderlerinden biri olarak kalmayi basarmistir. I. Dünya Savasindan sonra yasanan büyük krizden Ford Company de ciddi anlamda etkilenmis ve bir cok fabrikasini kapatmak zorunda kalmistir. Ardindan patlak veren II. Dünya Savasi cogu insan icin Ford'un sonu olarak degerlendirilmis ama Ford degisime direnmek yerine savas zamani tank üretimine gecerek ayakta kalmayi basarmistir. II. Dünya Savasinin ardindan halka acilmakla kalmamis, G. Amerika, Avrupa, Afrika ve Avusturalya'da fabrikalar acarak yüksek sayida üretime gecmis 20. YY. sanayisinin gelismesinde büyük rol oynamistir.
Ford Company Üretim Bölgeleri

"İnsanlara ne istediklerini sorsaydim, daha hizli giden at üretirdim." diyen Henry Ford otomotiv sektöründe devir atlatan kisi olmustur. Kisilerin isteklerinin ötesinde onlari daha yeniye götürmeyi hedefleyen Ford Company kurulmasinin ardindan henüz on yil gecmis olmasina ragmen calisma saatleri, saatlik ücretler ve  bant isciligi gibi yeniliklerle otomotiv sanayiinde cigir acmistir.


Ford yeteneklerini yenileme cabasiyla birlikte sonuclandirma yoluna girmis ve bir dünya markasi olmayi basarmistir. Dünya'da markalasma problemi yasayan Türk sirketleri icin Ford Company tek basina güzel bir örnek olarak yüzyildir okyanusun ötesinde ve yanibasimizda durmaktadir.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Paylaşım için teşekkürler, bilgilendirici bir yazı olmuş..

Elif Gürkan

Yorum Gönder