Marketing Hedef Belirleme

Aktuel durum analizi (SWOT) yapildiktan sonra sira hedef belirlemeye yani firmamizin olmasi gereken yeri netlestirmeye geldi. Hangi hedeflere ulasacagiz? Hedeflerimize ulasirken marketing hangi rolü oynayacak? seklindeki sorulara cevap arariz. Hedef belirlerken ayrica pazarlama stratejimizin firmamizin temel stratejileriyle örtüsmesine dikkat etmeliyiz.

Firma marketing hedeflerini söyle siralayabiliriz:

- Karimizi arttirmak,


- Giderleri düsürmek,


- Satislarimizi arttirmak



Genel olarak yukarida maddelemis oldugumuz hedeflere ulasmak sanildigi kadar kolay olmayabilir. Fakat firma olarak bir hecef belirledigimizde bu hedefe ulasma adina ortaya koymus oldugumuz caba firmamizin yüzünü hedef noktamiza cevirdigimize isaret eder. Özellikle tutarli ve uygulanabilir hedefler baslangic noktamizla almis oldugumuz mesafeyi ölcmekte ciddi anlamda fayda saglayacaktir.

Bir Kücük Örnek

Firma X yillik kar marjini % 16 oraninda artirmak istemektedir. Yillik hasilat miktarini  2 milyon liradan 2.85 milyon liraya cikartmayi planlamis,  personel maliyetini ise % 5 oraninda düsürmeyi öngörmüstür. Örnege konu olan X Firmasi, belirlemis oldugu hedefleri 1 yil icerisine gerceklestirmeyi hedeflemistir.

Bir firmanin pazarlama hedefleri, örnegimizdeki gibi; ölcülebilir, gercekci ve belirlenen bir zaman dilimi icerisinde olmalidir. Gercekci olmayan, ulasilmasi imkansiz ve tutarsiz bir hedef firmaya sadece zaman kaybettirmekle kalmaz ayni zamanda maddi kayipla birlikte pazar icerisindeki rekabet gücünü de zayiflatir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder