Kozmetiksiz yapamam, kriz de olsa!

Dünyanin büyük bir kismi krizle yatip krizle kalkarken gazetelerde, dergilerde neden hep bunalima girmis erkekleri görüyoruz ya da ben görüyorum:) Yasli erkekler, genc erkekler, endiseli ve bitkin erkekler, caddelerde erkekler, suratlari asik, baslari önlerinde erkekler, tirnaklarini yiyen, basi ellerinin arasinda gücü tükenmis erkekler, bankta oturmus derin derin düsüncelere dalan erkekler, elleri kelepceli polis tarafindan götürülen erkekler.. Tamam bu sonuncusunu görmedim ama böyle giderse yakin da onuda görecegim. Peki ya kadinlar? "Onlara kriz ugramadi mi acaba?" diye düsüncelere dalmisken, tam konuya uygun bir arastirmayla karsilastim. Gercekler benim gördügümden cok baskaymis. Inceleyelim;


- Kadinlarin % 75' i ekonomik krizden endiseli, hatta % 20' si fazlasiyla endiseli.
- % 40' lik kismi eslerinin ya da erkek arkadaslarinin durumu karsisinda tedirgin.
- % 3' lük kismi bugüne kadar ki birikimlerini kaybetmekten korkuyor.
- % 27' lik kismi krizin kariyerlerini etkileyecegini düsünüyor.
- % 3' ü evlilik planlarinin erteleneceginden endiseli.
- % 59' u lüks harcamalardan vazgecmis.
- % 18' i kozmetik harcamalarina, % 10' u ayakkabi harcamalarina devam ediyor.
- % 7' si yeni is aramaya baslamisken, % 12' si ikinci bir ise sahip.
- % 54' ü medyanin kriz tellalligi yaptigini düsünüyor.
- % 18' i ise uyku problemi yasiyor.

Arastirmada soru yöneltilen kadinlarin % 70' i evli ve bu oranin % 74' ü cocuk sahibi.

Kozmetik ve ayakkabi disinda, kadinlarin da en az erkekler kadar ekonomik krizden etkilendikleri arastirma sonucundan kolaylikla anlasiliyor. Ve biz de bir kere daha önyargisiz davranmamiz gerektigini ögrenmis oluyoruz:)
Krizsiz günler diliyorum..

2 yorum:

Adsız dedi ki...

İstatistiklere baktığımız da biz de sizin kadar duyarlıyız. Yazınızın başlığına baktığımda "tüm dünyanın yükü bizim omuzlarımızda, kadınlar dünyanın tadını çıkarma derdinde" anlayışında bir yazı diye düşünmüştüm ama bağlama kısmınızı iyi baglamışsınız:)
Esra

Oguz Benlioglu dedi ki...

Esra Hanim,
yorumunuz icin tesekkür ederim.

Önyargilarimizdan kurtulabilmek icin bazen yalnizca uzaktan bakmak yetmiyor. Arastirip, incelemek en güzeli. Bayanlarin da en az erkekler kadar krizlerden etkiledigini düsünüyorum artik:)

Yorum Gönder