Pazarlama Konseptinizi Nasil Planlarsiniz?

Eger isletmeniz icin bir pazarlama konsepti olusturmak istiyorsaniz öncelikle firmaniz icin uygun olan pazarlama enstrümanlarini belirlemeli ardindan dogru ürünü ve hizmeti pazara uygulama yöntemleri üzerine yogunlasmalisiniz.

Pazarlama konseptini 5 baslik altinda toplayabiliriz;

1- Öncelikle dis etkenleri belirleyin.
    - Müsteri
    - Rakipler
    - Bulundugunuz ülke, sehir etkenleri

2- Ardindan firma ici etkenleri analiz edin.
    - Firma Politikasi
    - Firma Kaynaklari

3- Ücüncü olarak pazarlama hedefinizi netlestirin.

4- Pazarlama hedefinizi belirledikten sonra pazarlama planimizi hedef dogrultusunda sekillendirebiliriz.

5- Son asamada pazarlama planimizi hangi stratejilerin belirleyecegini tespit etmeli ve uzun vadede stratejik yönlendirmeleri olusturmaliyiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder